• Semasa

    3 Akaun Milik 2 Bapa Saudara Anak Mangsa Tragedi Duke Kekal Dibekukan





    [BACA: Petua Berkesan Rawat Sakit Kepala Dan Angin]

    Foto Harian Metro

    3 Akaun Milik 2 Bapa Saudara Anak Mangsa Tragedi Duke Kekal Dibekukan

    KUALA LUMPUR - Tiga akaun bank milik dua bapa saudara kepada dua kanak-kanak yang kematian ibu bapa mereka dalam kemalangan di Lebuhraya Duke dua tahun lalu kekal dibekukan oleh Mahkamah Tinggi Syariah, lapor Harian Metro.

    Hakim Syarie Nassir Abdul Aziz mengekalkan perintah berkenaan selepas menolak permohonan Hamlizar Husain, 44, dan Muhammad Faizznur Asyraf Husain, 26, masing-masing selaku pemohon pertama dan kedua untuk mengetepikan perintah ex parte (sebelah pihak) yang diperoleh kakak mereka, Yusnidah Husain, 48, pada 19 Mei lalu.

    Mahkamah juga melarang kedua-dua pemohon daripada menjalan sebarang transaksi terhadap akaun-akaun Maybank berkenaan sehingga kes induk berkaitan nafkah diputuskan mahkamah.

    Mahkamah juga mengarahkan pihak pengurusan Maybank memberi kerjasama sewajarnya untuk membekalkan dokumentasi berhubung transaksi sumbangan orang ramai ke dalam akaun tersebut. Yusnidah juga diperintahkan melantik akauntan bertauliah untuk mengaudit transaksi sumbangan orang ramai menerusi tiga bank dan laporan itu hendaklah difailkan dua hari sebelum perbicaraan kes induk (nafkah).

    Sementara itu, peguam Muhamad Akmal Arif Shamsul Kahar yang mewakili Muhammad Faizznur Asyraf berkata, pihaknya akan memfailkan saman di mahkamah sivil dalam masa terdekat berhubung dakwaan yang dilemparkan terhadap anak guamannya. - The Reporter

    No comments

    Post Top Ad

    Post Bottom Ad