• Semasa

    Inilah 10 Fakta Mengenai Pen Pineapple Apple Pen Yang Anda Tak TAHU !!





    [BACA: Petua Berkesan Rawat Sakit Kepala Dan Angin]


    Inilah 10 Fakta Mengenai Pen Pineapple Apple Pen Yang Anda Tak TAHU !!

    Pasti anda sudah mendengar lagu Pen Pineapple Apple Pen ‘PPAP’ yang versi originalnya dimuatkan ke dalam Youtube pada bulan Ogos lalu.

    Video yang berdurasi pendek ini mempunyai fakta yang mungkin kita tidak ketahui.

    Ayuh ketahui fakta lagu yang sedang menjadi Viral diseluruh dunia ini.

    1. Lagu ini mempunyai komposisi untuk menjadi sebuah lagu viral. Catchy dan ritme membuatkan kita mendengar lalu menjadi ketagih untuk mendengar berulang kali. Lagu versi original ini dimuatkan ke dalam youtube pada bulan Ogos lalu dan telah mencapai 4 juta views dalam masa satu bulan.

    2. Lagu ini dibuat oleh seorang berbangsa Jepun iaitu Piko Taro yang mengklaim bahawa dia yang mencipta lagu ini sekaligus sebaglai penyanyi.

    3. Sebenarnya Piko Taro adalah satu karekter yang dicipta oleh seorang lelaki bernama DJ Kosaka Daimaou yang nama sebenarnya ialah Kuzuhito Kosaka. Kosaka adalah seorang comedian yang pernah muncul dalam filem bertajuk Nogami pada tahun 2012.

    4. Lirik lagu ‘PPAP’ tiada maksud. Jadi tidak perlu mencari di google untuk mengetahui maksud lagu ini.

    5. Dia adalah Borsalino dari One Piece di dalam dunia nyata yang merupakan siri komik Manga yang berasal dari Jepun. Lihat saja kostum kuning emas yang dipakai olehnya!

    6. Kosaka pertama kali telah memperkenalkan karakter Piko Taro ini sewaktu membuat persembahan Stand Up. Karakter tersebut telah mendapat sambutan dan telah membawa ke peringkat yang lebih tinggi. Dengan kata lain Piko Taro ini bukanlah watak baru tetapi watak lama yang telah viral di internet.

    7. Seperti kebiasaan video yang menjadi viral parody seperti Gangnam Style, Harlem Shake dan lain lain. ‘PPAP’ juga tidak terkecuali video yang diparodykan oleh ramai orang. Cari saja di Youtube

    8. Anda mungkin bernasib baik jika melakukan video parody ‘PPAP’ dan tweet @pikotaro_ppap untuk mendapat reply dari Piko Taro sendiri.

    9. Piko Taro mempunyai beberapa lagu dan sudah pastilah lagu yang mendapat perhatian ramai ialah ‘PPAP’.

    10. Komen yang diterima semuanya kelakar dan ada yang sanggup memakai lagu ini untuk upacara pemakaman mereka! 


    Sumber: http://www.kamithemedia.info

    No comments

    Post Top Ad

    Post Bottom Ad