• Semasa

    "Saya minta maaf & akan bayar balik duit abang, tolong tarik balik laporan polis" - rayu Scammer





    [BACA: Petua Berkesan Rawat Sakit Kepala Dan Angin]

    "Saya minta maaf & akan bayar balik duit abang, tolong tarik balik laporan polis" - rayu Scammer

    "Saya minta maaf & akan bayar balik duit abang, tolong tarik balik laporan polis" - rayu Scammer - Pastinya ramai di kalangan kita pernah menjadi mangsa kepada individu yang tidak bertanggungjawab. Hingga ada yang melibatkan nilai wang ratusan ribu ringgit. 

    Ridzuan Harun mendedahkan perbualannya dengan scammer yang menipunya tiga tahun lalu semasa membeli telefon pintar secara online di laman Mudah.my, yang merayu dan memintanya menarik balik laporan polis yang telah dibuat. 


    "Saya minta maaf & akan bayar balik duit abang, tolong tarik balik laporan polis" - rayu Scammer


    "Bukan nak mengaibkan, cuma sebagai pengajaran kepada scammer di luar sana. Selepas tiga tahun, dia cari aku semula dan suruh aku tarik balik laporan polis. 

    "Apa yang patut aku buat? Bank Negara dah sekat semua akaun bank dia," katanya. 

    KAWAN DIA YANG BUAT KERJA SCAM NI, KONONNYA



    AKHIRNYA MENGAKU DIA YANG SCAM MANGSA





    MAK AYAH NASIHAT SURUH BAYAR BALIK & MINTA MAAF





    MANGSA TEGASKAN KALAU NAK SETTLE, SETTLE DI MAHKAMAH





    NAK MASUK UNI, TAU PULA TAKUT MASA DEPAN GELAP



    Semoga menjadi pengajaran dan peringatan kepada kaki scammer di luar sana. Bak kata Ridzuan, "it's not my problem kalau kau dah terima akibatnya". - The Reporter

    No comments

    Post Top Ad

    Post Bottom Ad