• Semasa

    SAYU !! Rehat lah dengan tenang mira.. Dia digilis bas parah dikepala ketika pulang dari menziarah keluarga nya (8 Gambar)





    [BACA: Petua Berkesan Rawat Sakit Kepala Dan Angin]

    SAYU !! Rehat lah dengan tenang mira.. Dia digilis bas parah dikepala ketika pulang dari menziarah keluarga nya (8 Gambar)
    SAYU !! Rehat lah dengan tenang mira.. Dia digilis bas parah dikepala ketika pulang dari menziarah keluarga nya (8 Gambar)MARANG : Amira seorang pelajar cermelang di UMT dia dalam perjalanan pulang ke Kampus nya setelah melawat keluarganya.

    Apa yang berlaku kepada mira amat mengejutkan keluarga dan rakan-rakan nya pemergian Amira dengan tragis mengundang pilu.






    Masih lagi terkesan dengan pemergian rakan sekolah petang semalam. Walaupun tak rapat, tapi kematian arwah sangat memberi kesan pada diriku. Dari malam sampai ke pagi duk teringat dan mikir. Banyak buat diri ini muhasabah😭
    Mungkin cara meninggal agak tragis. Tapi itu pada akalan kita. Sungguh tenang aku lihat cara arwah pergi, dari segi kedudukan arwah mase meninggal. Allah sangat2 pelihara aurat arwah. Allahu moga pengakhiranku juga tenang
    Memikirkan sakit saat sakaratulmaut itu sahaja sudah cukup buat jantung rasa nak tercabut. Inikan pula memikirkan seksa kubur dan alam akhirat
    Sejauh mana langkah ku disana
    Aku melupakan Mu

    Seluas mana Kau beri padaku
    Masih ku angkuh padaMu

    Allahu.. Tolong hadiahkan Al Fatihah untuk rakan sekolah Mira, Amira Farhana Abd Rahman . Semoga arwah ditempatkan di kalangan orang2 yang beriman dan diterima amal ibadahnya. Amin
    Tq yang tolong mendoakan. Semoga Allah membalas jasa kalian. -Mierah Pok Dik

    Kosmo melaporkan Seorang penuntut wanita Universiti Malaysia Terengganu (UMT) yang dalam perjalanan pulang ke kampus menunggang motosikal, maut setelah digilis sebuah bas di KM15, Jalan Kuala Terengganu-Kuantan berhampiran Kampung Rhu Rendang, di sini, semalam.

    Dalam kejadian kira-kira 6.20 petang itu mangsa Amira Farhana Abdul Rahman, 24, dikatakan gagal mengawal motosikal yang ditunggangnya, apabila tiba di persimpangan lampu isyarat lalu terjatuh sebelum digilis bas tersebut.
    Ketua Jabatan Siasatan Penguat kuasaan Trafik Negeri Superitenden Abd. Razak Hasan ketika dihubungi Bernama mengesahkan kejadian dan menurutnya mangsa meninggal di tempat kejadian ekoran cedera parah di kepala.
    Tambahnya, mayat pelajar jurusan Sarjana Muda Sains Makanan (Teknologi Makanan) itu dihantar ke Unit Forensik Hospital Sultanah Nur Zahirah (HSNZ) untuk dibedah siasat. 

    Jenazah Mira selamat disemadikan semoga roh nya dicucuri rahmat bersama insan-insan yang diredhai Allah. Al fatihah 

    No comments

    Post Top Ad

    Post Bottom Ad