• Semasa

    Semakan SAPS Ibu Bapa NKRA - SAPS Ibu Bapa 2017/ 2018





    [BACA: Petua Berkesan Rawat Sakit Kepala Dan Angin]

    Semakan SAPS Ibu Bapa NKRA - SAPS Ibu Bapa 2017/ 2018 Semakan Keputusan Peperiksaan merupakan sistem analisis peperiksaan sekolah yang diwujudkan oleh pihak Kementerian Pendidikan bagi memudahkan ibu bapa membuat semakan keputusan peperiksaan sekolah anak mereka. Sistem Semakan SAPS Ibu Bapa ini akan memaparkan slip keputusan serta markah peperiksaan pelajar, lantas memudahkan ibubapa untuk memantau prestasi akademik anak masing-masing. Berikut adalah maklumat berkaitan SAPS Semakan Ibu Bapa yang dapat dikongsikan pada anda semua.
    • Semakan keputusan SAPS Ibu Bapa 2017 Sisitem Analisis Peperiksaan klik SAPS IBU BAPA
    SAPS Ibu Bapa 2017/ 2018
    SAPS Ibu Bapa Semakan Keputusan Peperiksaan

    Senarai Keputusan Peperiksaan yang boleh disemak adalah:

    • Keputusan Peperiksaan Sekolah Rendah (Darjah 1 – 6)
    • Keputusan Peperiksaan Sekolah Menengah (Tingkatan 1 – 5)

    Antara Jenis Keputusan Peperiksaan yang boleh disemak adalah:

    • Peperiksaan Awal Tahun
    • Pertengahan Tahun
    • Peperiksaan Akhir Tahun
    • Ujian Selaras
    • Trial Exams (Peperiksaan Percubaan)

    SAPS Ibu Bapa 2017/ 2018 Semakan Peperiksaan

    Berikut adalah kaedah dan langkah-langkah Semakan Keputusan Peperiksaan SAPS Ibu Bapa:
    1. Anda boleh lawati laman web SAPS Untuk Semakan Ibubapa untuk ke menu utama.
    Pilih jenis peperiksaan ingin disemak, samada Ujian, Peperiksaan Pertengahan Tahun, Peperiksaan Akhir Tahun, UPSR, PMR, dan SPM dan sebagainya. Kemudian klik Papar Slip Keputusan atau untuk paparan yang lebih terperinci, klik Papar Markah Peperiksaan. Semoga perkhidmatan ini dapat membantu meningkatkan prestasi akademik para pelajar secara tidak langsung. 

    2. Masukkan nombor kad pengenalan atau sijil lahir pelajar (tanpa dash “-” atau space). 3. Pilih sama ada Sekolah Rendah atau Sekolah Menengah, dan pilih Tahun peperiksaan. 4. Klik butang Semak Laporan, dan anda akan dibawa ke submenu seperti paparan di bawah:

    SAPS Ibu Bapa Semakan Peperiksaan 

    5. Pilih jenis peperiksaan ingin disemak, samada Ujian, Peperiksaan Pertengahan Tahun, Peperiksaan Akhir Tahun, Trial Exams dan sebagainya. 6. Kemudian klik Papar Slip Keputusan atau untuk paparan yang lebih terperinci, klik Papar Markah Peperiksaan.

    SAPS Ibu Bapa 2017/ 2018 Semakan Peperiksaan

    Tarikh Kemasukan Markah Peperiksaan SAPS 2017

    Berikut adalah Tarikh Penting Kemasukan Markah Peperiksaan SAPS tahun 2017 untuk Sekolah Rendah dan Sekolah Menengah di Malaysia. Tarikh Kemasukan Markah Peperiksaan SAPS 2017 ini memaparkan jenis peperiksaan, tarikh mula dan akhir key in markah.

    tarikh kemasukan markah peperiksaan saps 2017

    Nota :  Tarikh yang sama boleh digunapakai bagi tahun 1 – 5 dan tingkatan 1, 2 dan 4 untuk kegunaan sekolah masing-masing Semoga perkhidmatan SAPS Semakan Ibu Bapa yang diwujudkan oleh Kementerian Pendidikan ini dapat membantu ibubapa. 

    Dalam memantau dan membantu meningkatkan prestasi akademik para pelajar secara tidak langsung. Tahniah kepada pelajar yang lulus dengan cemerlang dalam keputusan peperiksaan anda. SAPS Ibu Bapa 2017/ 2018 Semakan Peperiksaan

    No comments

    Post Top Ad

    Post Bottom Ad