“Saya Hanya Tak Mampu Berjalan, Bukannya Tak Mampu Hidup,” – Biarpun Cacat, Lelaki ini Bertugas Sebagai Pegawai Trafik Dengan Gaji RM9 Sehari

“Saya Hanya Tak Mampu Berjalan, Bukannya Tak Mampu Hidup,” – Biarpun Cacat, Lelaki ini Bertugas Sebagai Pegawai Trafik Dengan Gaji RM9 Sehari

“Saya Hanya Tak Mampu Berjalan, Bukannya Tak Mampu Hidup,” – Biarpun Cacat, Lelaki ini Bertugas Sebagai Pegawai Trafik Dengan Gaji RM9 Sehari Dilahirkan dengan kecacatan tidak menjadi halangan kepada Magadlino Borces, 58, untuk bekerja dengan gaji RM9 sehari.

Lelaki di Filipina itu dilahirkan dengan kecacatan yang dikenali sebagai Amelia – satu kondisi kecacatan yang teruk pada anggota badan.

Biarpun tidak berkaki sempurna dan mempunyai tangan dengan hanya dua jari – itu tidak menghalang Magadlino bekerja seperti orang lain.

Magdalino keluar dari rumah pada awal pagi dan mengharungi terik matahari untuk mengawal lalu lintas sibuk di sebatang jalan yang mana kebanyakan dari pengguna suka memandu secara laju.

Magadlino berdiri di bahu jalan untuk memberi signal kepada para pemandu supaya memperlahankan kenderaan menggunakan tangannya disamping bantuan wisel.

Biarpun diupah hanya dengan RM9 sehari, Magadlino masih mampu menampung kehidupan sehariannya dan melakukan kerjanya bersungguh-sungguh.

Aksi Migadlino dirakam oleh seorang jurufoto, Ian Maclean.

“Saya hanya tidak mampu berjalan, bukannya tidak mampu hidup,” kata Magdalino.

“Kita semua mampu melakukan sesuatu yang hebat kerana cabaran hanya akan membuat kita lebih kuat.” katanya lagi.



Sumber: Caters TV

Jika Anda Rasa Artikel Ni Berguna, Silakan Klik Button Like Dibawah. Terima Kasih Resepi Nasi Briyani Ayam Mudah Dan Ringkas, Cara Lafaz Niat Puasa Ramadhan Harian dan Sebulan, Air Nabeez Manfaat Infused Water, Semakan Permohonan Bantuan Anak Selangor, Hadiah Anak Selangor, Semakan Blacklist PTPTN Online, APDM Aplikasi Pangkalan Data Murid, Belajar Forex Dengan Mudah, Borang Permohonan Biasiswa Pendidikan Dalam Negara,
0 Komen untuk "“Saya Hanya Tak Mampu Berjalan, Bukannya Tak Mampu Hidup,” – Biarpun Cacat, Lelaki ini Bertugas Sebagai Pegawai Trafik Dengan Gaji RM9 Sehari"