• Semasa

    Wahai laut jika betul Amirul didasar mu tunjukkan lah sebarang tanda .. Pencarian kini dihentikan (5 Gambar)





    [BACA: Petua Berkesan Rawat Sakit Kepala Dan Angin]

    Wahai laut jika betul Amirul didasar mu tunjukkan lah sebarang tanda .. Pencarian kini dihentikan (5 Gambar) - Kota Kinabalu : Adik ku setiap saat mak..abah..abg2..kakak menanti dirimu....wahai adikku...doa dr kami sekalian sentiasa mengiringi dirimu.. Amirulbahari Bin Ismail wahai adik bongsu.
    Itu lah luahan sayu keluarga Amirul Bahari yang gagal dikesan setelah 21 hari pencarian, dia dupercayai jatuh ke laut.
    Selepas 21 hari juga operasi mencari dan menyelamat (SAR) kru KD Perantau yang dikhuatiri terjatuh ke dalam laut di perairan Bintulu, 17 April lalu, ditamatkan pada 4.30 petang hari ini.
    Panglima Wilayah Laut 2, Laksamana Muda Datuk Abdul Rahman Ayob berkata, pencarian kru KD Perantau itu masuk hari ke-21 hari ini dengan kawasan carian sehingga 8,375 batu nautika namun tidak menampakkan perkembangan positif.




    “Tentera Laut Diraja Malaysia (TLDM) memutuskan menamatkan operasi SAR 'Op Carilamat' pada 4.30 petang hari ini, genap 21 hari sejak operasi diaktifkan.
    "Penamatan operasi ini diisytiharkan selepas mengambil kira pelbagai faktor, termasuk ketiadaan tanda-tanda penemuan mangsa," katanya dalam kenyataan di sini, hari ini.
    Bagaimanapun Abdul Rahman berkata, TLDM akan meneruskan pencarian oleh aset-aset rondaan dalam Op Wira yang melalui kawasan berkenaan dan tidak akan berputus asa kerana pelbagai kemungkinan boleh berlaku.
    "Sehubungan itu, TLDM memohon kerjasama kapal, bot nelayan dan rakan maritim lain yang melalui kawasan kejadian untuk memerhati dan melaporkan jika ada sebarang penemuan.
    "TLDM juga memohon bantuan orang awam untuk sentiasa berdoa semoga Amirul Bahari Ismail ditemui, sama ada masih hidup atau sebaliknya," katanya.
    Dalam kejadian 9 pagi, 17 April lalu, Laskar Kelas II Komunikasi Amirul Bahari Ismail, 22, hilang dikhuatiri jatuh ke laut selepas kali terakhir dilihat berada di bilik rehat pada 7.15 pagi . Ketika kejadian KD Perantau dalam pelayaran pulang selepas enam hari berada di Malaysia Timur bagi melaksanakan ujian penerimaan sistem pengukuran hidrografi.
    KD Perantau yang membawa kira-kira 80 anak kapal, singgah di Pangkalan TLDM Kota Kinabalu sebelum belayar pulang ke Lumut.

    No comments

    Post Top Ad

    Post Bottom Ad