• Semasa

    SAYU !! "Saya Perlukan Rm150 Untuk Bantu Mak Bayar Sewa Bilik" - Luah Muhd Shahfiq





    [BACA: Petua Berkesan Rawat Sakit Kepala Dan Angin]


    SAYU !! "Saya Perlukan Rm150 Untuk Bantu Mak Bayar Sewa Bilik" - Luah Muhd ShahfiqKUALA LUMPUR - Viral di media sosial, gambar seorang kanak-kanak lelaki duduk di kaki lima Jalan Tunku Abdul Rahman (TAR) menjual beberapa barang main untuk membantu ibunya membayar sewa bilik mereka. 

    SAYU !! "Saya Perlukan Rm150 Untuk Bantu Mak Bayar Sewa Bilik" - Luah Muhd Shahfiq


    Gambar yang dimuat naik @therealjuzofficial itu memaklumkan, mereka menemui kanak-kanak bernama Muhd Shahfiq itu berdekatan dengan premis Boat Noodle Little Rara. Turut tertera di sekeping kad bod menjelaskan, Shafiq terpaksa meminta sumbangan orang ramai untuk membantu dia dan ibunya dalam kesusahan. 

    "Salam sejahtera. Saya Muhd Shahfiq, saya hendak bantu ibu saya membayar sewa bilik. Masih mencari lagi RM150. Sumbangan anda hanya Allah sahaja yang mampu membalasnya. Terima kasih dan syukur kerana memberi sumbangan ikhlas kepada saya dan ibu. Harap dapat membantu kami dalam kesusahan. Kami tak sihat lagi," tulisnya pada kad bod tersebut. 

    Menurut @therealjuzoffical. ibu Shahfiq sakit bernanah di otak dan bengkak hati. Bapanya pula sudah menghilangkan diri entah ke mana. 

    "Setiap hari dia akan duduk dan jual mainan di depan Boat Noodle Rara, Jalan Tar. 

    "Tahun ini Shahfiq akan menduduki peperiksaan UPSR, tetapi di waktu yang lewat begini, dia terpaksa mencari duit untuk membantu ibunya," katanya. 

    Bagaimanapun, orang ramai yang mahu menghulurkan bantuan dan sumbangan, gagal menemui Shahfiq di lokasi yang dinyatakan. Netizen percaya Shahfiq mungkin telah diusir dari kawasan itu. 

    Semoga Shahfiq dan ibunya dipermudahkan segala urusan.

    Sumber: The Reporter

    No comments

    Post Top Ad

    Post Bottom Ad