• Semasa

    Punca Sebenar Penyampai Radio Sinar FM Ini Diugut





    [BACA: Petua Berkesan Rawat Sakit Kepala Dan Angin]

    Punca Sebenar Penyampai Radio Sinar FM Ini Diugut - PENYAMPAI radio Sinar FM, Feeya Iskandar terkejut apabila menerima e-mel berbaur ugutan yang dipercayai daripada pengodam pada Rabu lalu.

    Punca Sebenar Penyampai Radio Sinar FM Ini Diugut

    Feeya atau lebih dikenali sebagai Cikpiah berkata pengodam dari Indonesia itu meminta dia membuat pemindahan wang sebanyak RM10 ribu dalam masa 24 jam.

    Punca Sebenar Penyampai Radio Sinar FM Ini Diugut


    Malah menurut Feeya, jika dia tidak melakukan pemindahan tersebut, individu itu akan menyebarkan koleksi gambar peribadi Feeya yang boleh didapati dengan menggodam telifon bimbitnya.

    "Saya terkejut bila dapat e-mel pengodam Indonesia yang minta saya pindahkan duit sebanyak RM10 ribu menerusi akaun bitcoin dalam masa 24 jam.

    "Kalau tak buat pemindahan itu, dia ugut akan sebarkan gambar peribadi saya yang dia dapat dengan mengodam telefon bimbit saya," kata Feeya.

    Feeya ketika dihubungi mStar Online mengulas status yang dimuat naik di Instagramnya mengatakan ada pihak cuba menipu untuk mendapatkan kesenangan cepat. 

    Foto status yang dimuat naik Feeya mendapat perhatian ramai.

    Menurut Feeya lagi, pada mulanya dia membiarkan sahaja e-mel tersebut kerana beranggapan perkara tersebut tidak serius.

    Bagaimanapun, dia menerima e-mel dan ugutan yang sama pada keesokkan hari.
    Bimbang dengan keselamatan dia telah membuat laporan polis.

    "Pada mulanya saya tak ambil serius sangat perkara ini dan hanya membiarkan sahaja ugutan tersebut.

    "Tapi keesokkan hari dan waktu yang sama, saya terima lagi e-mel ugutan yang sama.
    "Sebabkan risau dengan keselamatan saya terus buat laporan polis dan kini mereka sedang menyiasat kes tersebut," ujarnya.

    Dalam pada itu, Feeya menasihati orang ramai agar berhati-hati dan tidak memberikan sebarang maklumat peribadi kepada pihak sebarangan.

    "Saya nasihat agar jangan mudah bagi maklumat peribadi kita kepada orang yang sebarangan. Sebab kita tak tahu apa niat orang itu.

    "Sekarang ini macam-macam orang boleh buat sebab nak cepat kaya," katanya. - mStar

    1 comment:

    1. Skrnya yakin xde,buat apa nak tkot..biarkn je dia sebarkan..

      ReplyDelete

    Post Top Ad

    Post Bottom Ad