• Semasa

    Mohon jadikan kisahku sebagai pengajaran





    [BACA: Petua Berkesan Rawat Sakit Kepala Dan Angin]

    Mohon jadikan kisahku sebagai pengajaran|Tiada ibu yang sanggup mengapa-apakan anaknya, apatah lagi membiarkan si kecil berlumuran darah hanya disebabkan oleh kecuaian diri sendiri.



    Seorang ibu kepada sepasang cahaya mata, Nadila Mohamad, menceritakan pengalaman cemasnya berdepan ‘tragedi berdarah’ yang menimpa anak perempuannya agar dijadikan teladan bagi ibu bapa lain.

    Mohon jadikan kisahku sebagai pengajaran


    “Jantung ni macam seolah-olah kena renjatan. Ini pertama kali darah lencun macam ni aku tengok dan aku pegang sendiri, habis tudung dan baju serta kedua belah tapak tangan aku dengan darah Deqna (anak perempuan).

    “Bila buka je lampu tempat duduk belakang, terkejut tengok darah yang terpercik dan besi tempat duduk belakang yang Deqna kena tu…masyaAllah tajam,” tulisnya dalam sebuah posting yang dimuat naik awal pagi Sabtu.

    Wanita itu terus membawa anaknya ke unit kecemasan Hospital Sultanah Nur Zahirah, Kuala Terengganu untuk mendapatkan rawatan dan mendakwa si kecil itu disahkan oleh doktor tidak mengalami kecederaan serius.

    Posting tersebut setakat ini telah dikongsi sebanyak 3,569 kali dan menerima lebih 2,000 komen daripada netizen.

    Nadila mengakui berasa terkilan dengan tindakannya membiarkan anak lelaki dan perempuannya bergurau serta bermain di dalam kereta.

    Enggan menunding jari kepada sesiapa, wanita yang berasal dari Kota Bharu, Kelantan itu mengakui ia adalah kesilapan dirinya sendiri.

    “Lepas ni aku kena beringat… bahaya betul besi tempat duduk kereta ni. Aku bukan salahkan besi ni tapi kena lebih berhati-hati sebab anak-anak aku memang jenis ‘hyper’.

    “Memang mereka tidak mahu duduk dalam ‘carseat’ dan seriusnya benda ini (besi) memang nampak mudah, hanya sekadar besi tempat duduk dalam kereta tetapi sebenarnya bahaya dalam tidak sedar,” ujarnya sambil mengingatkan agar ibu bapa lain melindungi bucu pada besi tersebut.

    Besi yang dimaksudkan olehnya adalah besi laras tempat duduk kereta yang akan terdedah apabila ditolak ke belakang.

    Wanita itu melalui posting terkininya pada petang Ahad turut meminta maaf kepada anak perempuannya itu dan mengakui masih trauma dengan insiden yang berlaku.

    Nadila turut memohon maaf kerana tidak dapat memberi reaksi terhadap setiap komen yang diberikan kerana kekangan masa untuk menguruskan anak perempuannya yang amat memerlukan perhatian wanita itu.

    No comments

    Post Top Ad

    Post Bottom Ad