• Semasa

    Ajal empat bersaudara





    [BACA: Petua Berkesan Rawat Sakit Kepala Dan Angin]

    Empat bersaudara termasuk suami isteri maut selepas Perodua Viva dinaiki bertembung dengan bas ekspres di Kilometer (KM) 131.20 Jalan Kuantan-Johor Bahru berdekatan Kuala Rompin, Rompin, hari ini.



    Pada kejadian 1.30 pagi itu, mangsa, suami isteri yang dikenali sebagai Mohamad Syahmi Emir Mohd Rawi, 24, dan Nur Diana Afifah Hasnulhady, 24, serta dua anak saudara mereka, Yasmin Afiqah Hazemi, 14, serta adiknya, Yasmin Aliah, 12, meninggal dunia di tempat kejadian.

    Bagaimanapun, pemandu bas berkenaan, Mohd Salleh bin Ghazali, 37, dan 30 penumpang tidak mengalami kecederaan.

    Ketua Polis Daerah Rompin, Deputi Superintenden Azly Mohd Noor berkata, ketika kejadian, kereta dipandu Mohamad Syahmi Emir dan mereka dipercayai dalam perjalanan balik dari Teluk Chempedak di Kuantan untuk menghantar anak saudara mereka ke Mersing, Johor, sebelum balik ke Johor Bahru.

    "Bagaimanapun, sebaik di tempat kejadian, kereta berkenaan dipercayai memasuki laluan bertentangan sebelum bertembung dengan bas ekspres berkenaan yang menuju ke arah Kuantan," katanya dalam satu kenyataan, hari ini.

    Beliau berkata, akibat pertembungan itu, kedua-dua kenderaan berkenaan terseret sejauh 30 meter sebelum terjatuh ke dalam parit sebelah kanan jalan.

    “Semua mangsa maut sudah dihantar ke Hospital Rompin untuk proses bedah siasat," katanya.

    Azly berkata, kes itu disiasat mengikut Seksyen 41 (1) Akta Pengangkutan Jalan 1987 dan meminta saksi kejadian tampil untuk memberi maklumat lanjut.

    No comments

    Post Top Ad

    Post Bottom Ad