• Semasa

    KEMBUNG PERUT ?! JANGAN PANIK, INILAH CARA MERAWAT SECARA SEMULAJADI...





    [BACA: Petua Berkesan Rawat Sakit Kepala Dan Angin]

    KEMBUNG PERUT ?! JANGAN PANIK, INILAH CARA MERAWAT SECARA SEMULAJADI...

    Jika anda tidak tahu, ada beberapa bahan alami yang boleh jadi ubat kembung serta ulu hati anda. Berikut adalah beberapa penyelesaian semulajadi yang berkesan serta selamat untuk menyembuhkan gastritis:

    perut kembung

    Halia: Sepotong kecil halia boleh dikunyah sebelum anda pengambilan makanan. Hal semacam ini boleh merangsang pencernaan serta juga dapat melakukan perbaikan jangkitan gastritis. Kira-kira 120gm halia diambil empat kali sehari-hari selama kira-kira lapan minggu dapat menolong dalam menghilangkan bakteria serta kurangkan berulangnya dari penyakit gastritis.

    Tamarind atau asam jawa: Air asam jawa boleh dicampur jintan lalu diminum sebagai ubat semula jadi untuk gastritis.

    Air kelapa: Air kelapa mengandungi banyak mineral serta sebatian yang boleh menenangkan untuk system pencernaan. Hal semacam ini begitu berguna untuk menghilangkan radikal toksik dari badan. Selain itu, air kelapa juga menolong melindungi suhu badan supaya tetaplah normal yang menolong normlisasi fungsi pencernaan tubuh. Oleh kerana itu air kelapa baik diminum oleh pesakit dengan penyakit gastritis.

    Yoghurt: yoghurt begitu berguna dalam menyembuhkan gastritis yang disebabkan oleh jangkitan bakteria. Yoghurt juga membuat lapisan pelindung pada lambung serta susunan usus. Mengambil rutin semangkuk yogurt sehari-hari berkesan dalam menyembuhkan gastritis. Ini iaitu cara terbaik untuk singkirkan masalah gastritis.

    Liquorice atau akar manis: Akar manis mempunyai sifat antioksidan semulajadi yang boleh menolong dalam penyembuhan gastritis. Berikan akar manis dalam secawan air panas, lalu saring sesudah sejuk. Minum hingga tiga kali sehari untuk menyembuhkan gastritis secara semulajadi.

    Marigold: Marigold merupakan ubat semulajadi yang berkesan untuk gastrik. Ambillah satu atau dua sudu makan ekstrak marigold 2 hingga 3 kali satu hari. Hal semacam ini bakal memberikan pertolongan cepat pada pesakit dengan gastritis.

    Jus sayur-sayuran: Campur 200 ml juice bayam dengan kira-kira 100 ml juice lobak merah serta minum ini untuk hasil terbaik.

    Air: Minum banyak air putih minimum lapan gelas satu hari. Air boleh menghilangkan badan dari radikal bebas serta racun badan yang berisiko. Hal semacam ini boleh menenangkan perut serta menjaga suhu tubuh dalam keadaan normal.

    No comments

    Post Top Ad

    Post Bottom Ad