• Semasa

    KANTOI !! Pengemis Tapi Duduk Hotel Mahal





    [BACA: Petua Berkesan Rawat Sakit Kepala Dan Angin]

    KANTOI !! Pengemis Tapi Duduk Hotel Mahal

    KANTOI !! Pengemis Tapi Duduk Hotel Mahal - LELAKI warga Jordan, 56 dan isterinya, warga tempatan berusia 46 tahun yang kisahnya tular selepas didapati menagih simpati orang awam untuk mendapatkan wang di sekitar Kota Kinabalu, sejak Mei lalu, sudah diminta pulang ke Kuala Lumpur, semalam.

    Pasangan itu sebelum itu ditahan polis untuk siasatan lanjut pada 10 Jun lalu, bersetuju pulang dengan penerbangan AirAsia ke Kuala Lumpur pada jam 9.30 pagi semalam.

    KANTOI !! Pengemis Tapi Duduk Hotel Mahal



    Ketua Polis Daerah Kota Kinabalu Asisten Komisoner M Chandra berkata, pihaknya sebelum itu menahan suami isteri berkenaan berikutan aduan orang awam berhubung aktiviti pasangan terbabit yang menagih simpati orang ramai di sekitar bandar raya ini.

    Beliau berkata, berdasarkan siasatan, mereka tiba di Kota Kinabalu sejak 13 Mei lalu untuk tujuan melancong.

    "Sepanjang berada di Kota Kinabalu, pasangan ini menginap di beberapa hotel dan hotel terakhir tempat mereka menginap adalah di Grand Hotel 1Borneo pada 3 Jun.

    "Sejak pasangan ini datang pada 13 Mei lalu, mereka dipercayai merayau-rayau di sekitar Kota Kinabalu dan sering kelihatan menagih simpati dengan orang awam bagi mendapatkan sumber kewangan untuk makan dan penginapan.

    "Siasatan pihak polis mendapati pasangan ini selalu mendatangkan masalah terhadap masyarakat khususnya di Kota Kinabalu kerana menagih simpati dan belas ihsan orang lain untuk membantu mereka," katanya, hari ini.

    Beliau berkata, pasangan itu sangat licik demi menagih simpati orang lain, namun tiada satu pun yang berjaya.

    "Setakat ini, tiada bukti atau laporan polis yang boleh mendakwa pasangan tersebut.

    "Sehubungan itu, selepas ditahan dan disoal siasat, pasangan terbabit bersetuju untuk pulang ke Kuala Lumpur," katanya.

    Artikel ini disiarkan pada : Isnin, 12 Jun 2017 @ 4:04 PM

    No comments

    Post Top Ad

    Post Bottom Ad