Tun Mahathir menangis hutang negara yang di tinggalkan Najib dah cecah 1.2 Trilion

Tun Mahathir menangis hutang negara yang di tinggalkan Najib dah cecah 1.2 Trilion | Dia terdiam. Di riak wajahnya ada tanda tanda muram dan sedih yang teramat dalam apabila LGE menyatakan hutang Negara sudah mencecah 1.2 trillion.dal


Tun Mahathir menangis hutang negara yang di tinggalkan Najib dah cecah 1.2 Trilion


Dia memejamkan mata, suasana hening dan hiba, lama ..lebih dari 5 minit tak seorang pun berani membuka mulut.Masing masing terpaku melihat Tun M terus memejamkan mata tanpa berkata apa apa. Hanya terlihat bibirnya yang bergerak gerak menahan pilu yang sangat menguris hatinya.

Selepas hampir 7 minit suasana terhenti dan hening, dia membuka mata dan dikelopak mata yang sudah tua dan uzur itu jelas terlihat ada linangan airmata, kami tidak berani menatap matanya yang tajam. Kami mengalih pandang kearah lain kerana tak sanggup melihat airmata nya gugur.

Berapa lagi kita ada? Tanyanya dalam dialeg utara, LGE tak berani menjawab..

Tun bertanya lagi… cukup tak nak bagi rakyat BRIM sebelum raya ni? Sekali lagi suaranya sebak dan pertuturan bahasa kedahnya semakin pekat.

LGE, cukup Tun untuk rakyat cukup,
Untuk Kelantan dan Terengganu dah kira kalu(kalau) nak bagi 20% royalti minyak?
LGE dalam proses Tun.

Awat lambat sangat, pi siap cepat cepat brim dan royalti tu.

Errr…pasal Tol tu tun? Takpa tu nanti saya panggil konsenssi tgk macam mana kita forfeited kos depa..

Kemudian semua bangun, aku sempat menoleh kebelakang sebelum berlalu pergi, aku melihat Tun M mencarik tisu diatas mejanya mengesap matanya. Mungkinkah Tun M menangis lagi??

Inilah manusia yang kalian hina dan caci dia, tapi kalian tak tahu, sebelah tangan nya sarat hutang negara yang dibuat oleh durjana Najib, sebelah tangannya lagi masih kosong tapi dia nak bagi juga pada rakyat.

Dia pernah melakukan kesilapan, dia akan tebus kembali, beri dia ruang dan peluang, jangan terlalu mendesak, dia tak pernah ambil cuti rehat sejak jadi PM, bekerja 18jam sehari, hanya kerana satu sebab, nak lihat rakyat gembira dan Negara pulih semula.

Ya Allah, berikan lah kesihatan dan keselamatan kepada Tun M.

SEBELUM TUMBANG PRU 14, NAJIB MENDAKWA HUTANG NEGARA DI URUS DENGAN BAIK BERIKUT ARTIKEL YANG DIPETIK ASTROAWANI

KUALA LUMPUR: Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak menegaskan pengurusan hutang negara yang dilakukan kerajaan pada ketika ini dibuat dengan baik.

Malah, beliau yang juga Menteri Kewangan memaklumkan bahawa secara jelas hutang Malaysia semakin menguncup dengan kedudukan 50.8 peratus berbanding 55 peratus daripada Keluaran Dalam Negara Kasar (KDNK) yang ditetapkan kerajaan.


Beliau pada masa sama menegaskan, kemampuan kerajaan membayar balik hutang tidak boleh dipersoal mana-mana pihak.

“Hutang negara daripada jumlah keseluruhan semakin menguncup. Soalnya bukan saiz hutang, tetapi kemampuan kita (kerajaan) bayar balik.

“Kalau dilihat kepada Singapura, hutang Singapura lebih besar lagi, tetapi kemampuannya untuk membayar balik hutang itu tetap ada.

“Kita mempunyai komitmen bayaran balik (hutang) yang tak boleh dipersoalkan kerana badan-badan penarafan antarabangsa telah meletakkan Malaysia dalam kategori A.

“Jelas, kewangan negara termasuk hutang memang diuruskan dengan baik,” kata beliau di Dewan Rakyat hari ini.

Beliau berkata demikian sebagai menjawab soalan tambahan daripada Datuk Seri Mohamed Azmin Ali (PKR-Gombak) yang bertanyakan sama ada hutang 1Malaysia Development Berhad (1MDB) memberi pengaruh kepada hutang negara.

Dewan Rakyat sebelum itu kecoh apabila soalan yang dikemukakan Mohamed Azmin mendapat bantahan daripada beberapa Ahli Parlimen Barisan Nasional (BN) apabila beliau mengaitkan hutang negara dengan 1MDB.

sumber : rakan facebook

Artikel The Viral News Lainnya :

0 comments:

Post a Comment

Scroll to top