• Semasa

    BISA DIPATUK ULAR ?! TIDAK PERLU CEMAS DAN PANIK, INILAH CARA EFEKTIF MERAWATNYA...





    [BACA: Petua Berkesan Rawat Sakit Kepala Dan Angin]

    BISA DIPATUK ULAR ?! TIDAK PERLU CEMAS DAN PANIK, INILAH CARA EFEKTIF MERAWATNYA...

    Ular reptilia dengan kumpulan yang tubuh sehingga memanjang yang boleh dijumpai di hampir semua dunia. mereka dapat dilihat di kawasan bandar dan luar bandar juga.


    Ular ini terutama aktif selepas bencana alam seperti banjir dan gempa bumi. Kebanyakan orang tidak suka ular dan beberapa orang jijik apabila mereka mempunyai sebelum mereka.

    Perasaan negatif ini ditulis dalam kod genetik manusia untuk membuat kita berhati-hati setiap kali kita melihat ular. Kerana ciri-ciri fizikal mereka ciriistik, ular boleh menyamar kehadiran mereka begitu baik. 

    Jadi sering, gigitan ular adalah Isyarat pertama ketika ada ular di persekitaran kita. ular boleh berbisa dan tidak berbisa, tetapi ini tidak bermakna setiap gigitan ular berbisa ular tidak seharusnya diperlakukan kerana kemalangan ini
    boleh menyebabkan masalah kesihatan juga. di masalah anda digigit, idea terbaik adalah untuk menelefon 911. 

    Namun, dalam banyak masalah kemalangan kali ini berjalan di kawasan terpencil atau orang mendaki melayari perhatian alami dan perubatan mungkin beberapa jam lagi. 

    Gigitan ular adalah masalah serius yang boleh mengakibatkan kesan berat jika tidak dirawat sesuai langkah masa. Itulah mengapa anda harus bersedia untuk
    merawat gigitan ular tidak ada rawatan perubatan juga.

    Berikut adalah senarai yang boleh menjadi cara alami keluar membantu anda mengubati gigitan ular. 

    Minyak oregano
    Oregano Oil Origanum Minutiflorum atau mengurangkan kesan ular berbisa, lebah dan labah-labah, dan berfungsi sebagai

    Sebuah pertolongan pertama yang sempurna dalam kes doktor batu jauhnya. Hanya membersihkan luka gigitan ular dan mengoleskan minyak oregano dalam jumlah yang lebih besar Besar. 

    Minyak oregano begitu kuat dan kerana itu tidak boleh bentuk murni digunakan. Anda perlu dicairkan dengan minyak umumnya dalam 50 nisbah: 50. Dan begitu menarik apabila minyak Lavender penting untuk memberikan kesan yang sama. membersihkan luka dan minyak bebas memberikan ular ini luka gigitan.

    Arang aktif
    Melaksanakan arang aktif direndam dalam mempengaruhi pas selepas gigitan ular. Letakkan patch, perban atau yang boleh anda gunakan untuk melindungi arang batu dibasahi pada luka. 

    Ingatlah untuk menukar pek selepas setiap 15 minit. Sesekali melihat sama ada arang batu tetap lembap dan menggunakan sebahagian kecil daripada air ketika
    kering. Perlu diingat jika teknik ini dapat membantu dalam beberapa masalah dari gigitan ular berbisa ular, tetapi ini mungkin kurang Untuk menyelamatkan nyawa.

    Echinacea
    Minyak echinacea digunakan selama berabad-abad oleh orang Amerika asli. Minyak ini digunakan sebagai meneutralkan kesan boleh ular. Echinacea di seluar dikenali kerana kemampuannya untuk meningkatkan sistem
    kekebalan selepas artinya bila tubuh mempunyai kecekapan yang lebih baik dari memerangi jangkitan.

    Dalam kes gigitan ular ditangani oleh ular berbisa, Setiap orang harus mengambil bentuk dalam jumlah besar Echinacea serbuk atau minyak setiap enam jam. Dalam kes anda kesulitan berpengalaman menelan, selamanya Echinacea di mulut anda selama mungkin hanya hanya untuk menyerap
    zat aktif melalui gusi dan lidah. masa mengandung

    Anda menjadi mulut lembut, cuba untuk menelannya.
    Ada banyak herba lain dan cara alami keluar dapat membantu anda dalam situasi seperti ini, tapi sebahagian besar orang-orang ini telah terbukti menjadi yang paling berkesan. 

    Kali ini mari kita semak beberapa petunjuk tambahan. panduan tambahan
    Ada banyak hal-hal tertentu yang anda pasti perlu mengelakkan kerana mereka hanya boleh memburukkan lagi

    walaupun situasi mereka mungkin tampak logik dalam beberapa masalah seperti ini. Misalnya, anda harus tidak pernah menggunakan ais pada luka, menggunakan tourniquet atau menggunakan kejutan elektrik. Selain itu, jangan gunakan alkohol atau dadah. 

    Sebuah gigitan ular luka menghadapi benar-benar tidak sama berbanding dengan pemotongan.

    Tip lain yang baik adalah untuk meninggalkan daerah kemalangan di jalan kerana ular mungkin menyerang anda lagi.

    Gejala
    Ketika kami berada di padang gurun kita menyerang banyak ancaman mungkin. Kadang-kadang orang yang bingung dan mereka tidak memahami apakah mereka digigit oleh ular atau binatang lain atau serangga. Hal yang paling penting untuk mengenalpasti gigitan ular

    Anda pertama kali mula menggunakan ubat yang telah kami katakan sebelumnya. Salah satu isyarat pertama jika anda telah diserang oleh ular yang merupakan tanda bahawa datang dalam bentuk dua luka tusukan. Selain itu, mereka gigitan ular menderita sakit akan dialami di daerah terpengaruh, kemerahan dan bengkak, mual dan muntah, kesukaran bernafas, mati rasa di wajah dan anggota tubuh, air liur dan peluh, masalah dengan visi dan deodorized Ada ular khusus menghasilkan tanda-tanda dan tanda-tanda tertentu. 

    Selain itu, Baik untuk tahu apabila pesakit tidak akan mengalami semua
    Tanda-tanda adalah tanda-tanda yang berbeza pada langkah yang berbeza

    sumber; http://www.mediakesehatan.tk

    No comments

    Post Top Ad

    Post Bottom Ad