• Semasa

    SUBHANALLAH... Anda Harus Tahu !! Rahim Ibu Mengembang 500 Kali Lipat Kali Ganda Dari Normal dan Setiap Rasa Sakit itu Adalah Pahala..





    [BACA: Petua Berkesan Rawat Sakit Kepala Dan Angin]

    SUBHANALLAH... Anda Harus Tahu !! Rahim Ibu Mengembang 500 Kali Lipat Kali Ganda Dari Normal dan Setiap Rasa Sakit itu Adalah Pahala..

    Melahirkan anak, hujung sebuah sistem penantian sepanjang kehamilan. Pada manusia matang sehingga melahirkan purata n 280 hari.


    pulsk diambil. com, terdapat ketidaksamaan sebutan untuk mengambarkan usia kandungan, 40 minggu Obstetrik sebutan dikira dari hari pertama haid terakhir dan mendalam bahawa satu bulan adalah 28 hari.

    Orang sering menyebut starter 9 bulan 10 hari dengan andaian 1 bulan 30 hari. Sepenuhnya sesuai, bergantung kepada di mana asas atau penanda aras yang dipercayai.

    Iaitu buruh sistem pembuangan janin dari rahim ke dunia luar.
    sistem penghantaran boleh dilakukan melalui kelahiran terusan / vagina (Penghantaran faraj) atau penghantaran melalui insisi di dinding abdomen dan dinding rahim (perabdominam buruh) atau dikenali melalui pembedahan caesarean (s e * k s i o cesarean).

    Pada manusia, 90 peratus daripada penghantaran boleh dilakukan melalui saluran kelahiran, hanya kecil beberapa yang memerlukan penghantaran melalui operasi / seksyen caesarean.

    Rahim ibu yang mempunyai rahim mengembang 500 kali saiz normal untuk menyimpan kandungan.

    Darah yang hilang melalui sistem penyampaian normal iaitu 500ml. Ia adalah sama dengan 1/2 liter. Tubuh manusia hanya boleh menahan kesakitan sehingga 45 Del.

    Tetapi semasa ibu bersalin akan mengalami sehingga 57 Del, serta kesakitan yang disebabkan 20 tulang yang patah secara serentak.

    ibu lahir akan menerima ganjaran yang sama dengan yang ke-70. berdoa dan berpuasa. Setiap sakit di bahagian urat Tuhan hadiah untuk ibu m e l h a i r k i n pahala haji.

    Jika seorang wanita merasakan kesakitan akibat menjadi m e l a h i r e r, maka Allah S. W. T. mencatatkan baginya pahala orang yang berjihad di jalan Allah S. W. T.

    Jika e l wanita mahirk i n kanak-kanak, keluar dosa-dosa ibunya Dianya keadaan seperti melahirkannya.

    No comments

    Post Top Ad

    Post Bottom Ad